Numele „Aldi”, o abreviere silabică pentru Albrecht Diskont, a fost introdus în 1962. Din 1966, Aldi Nord și Aldi Sud au fost independente din punct de vedere financiar și juridic, deși logo-ul supermarketurilor și negocierile cu contractorii si distribuitorii pot sugera altfel. Numele comercial oficial al Aldi Nord este Aldi Einkauf GmbH & Co., în timp ce Aldi Sud este ALDI SÜD Dienstleistungs-SE & Co. Fiecare supermarket Aldi operează independent, dar menține afaceri contractuale una cu cealaltă.
Operatiunile supermarketului Aldi la nivel global
Grupul Aldi operează peste 10.000 de magazine în întreaga lume.
Magazine Aldi Nord
Aldi Nord este responsabil pentru magazinele sale din Belgia, Țările de Jos, Luxemburg, Franța, Polonia, Spania, Danemarca și Portugalia și operează, de asemenea, piețele Trader Joe din Statele Unite.La 9 decembrie 2022, Aldi Nord a emis un comunicat de presă în care afirmă că se retrage din Danemarca după 45 de ani de operațiuni acolo. 114 din totalul de 188 de magazine ale lanțului vor fi preluate de concurentul norvegian Rema 1000.
Magazine Aldi Sud
Aldi Sud opereaza în Statele Unite (care apare sub numele Aldi), Austria și Slovenia (ca Hofer), Italia, Marea Britanie, Irlanda, Australia, Ungaria, China și Elveția. Primul magazin Aldi Sud din Elveția a fost deschis în 2005, în timp ce acesta funcționează în Ungaria din 2007. Firma a investit aproximativ 800 de milioane de euro în Grecia din noiembrie 2008 până la retragerea la 31 decembrie 2010.În martie 2021, Aldi a anunțat planuri de extindere în Lituania și dorinta de a deschide 15 magazine într-un an.
În ianuarie 2022, Aldi și-a lansat conceptul Shop&Go în Greenwich, Londra.
In Ungaria, cel mai apropiat supermarket Aldi de granita cu Romania este in orasul Gyula, la aproximativ 8 km de frontiera. Alte supermarketuri Aldi in Ungaria in apropiere de Romania mai sunt in Szeged (15 km), Debrecen (30 km) dar si alte localitati.
Supermarket Aldi in in Romania
Au fost discutii despre intrarea supermarketului Aldi in Romania dar nu s-au concretizat inca, grupul ramanand la pietele pe care deja este angrenat, dupa cum au mentionat cei de la Ziarul Financiar."În acest moment, România nu constituie o prioritate pentru grupul Aldi, care își concentrează atenția pe piețele în care este deja prezent, în special în America de Nord și Europa de Vest. Aldi este angajat într-un amplu proces de modernizare și colaborare între cele două divizii, Aldi Nord și Aldi Sud."
Politica de publicitate a supermarketului Aldi
Aldi, gigantul retailului, are o politică de publicitate fascinantă în Germania. Spre deosebire de alte companii mari, Aldi se abține de la a-și face publicitate produselor, cu excepția unui buletin informativ săptămânal, „Aldi informează”, care este difuzat în magazine și prin poștă directă și este tipărit frecvent în ziarele locale. Rațiunea companiei din spatele acestei politici este că ajută la reducerea costurilor, economia fiind apoi transferate clienților. În mod remarcabil, Aldi nu a folosit niciodată o agenție de publicitate externă în Germania.Cu toate acestea, situația este diferită în alte părți ale lumii. În Statele Unite, Aldi folosește metode tradiționale de publicitate, cum ar fi ziare, televiziune, reclame tipărite în magazine și promovare online. Între timp, în Regatul Unit și Republica Irlanda, supermarketul a început să difuzeze reclame tipărite și de televiziune în mai 2005. În 2016, compania a început să producă o serie de reclame de Crăciun, cu un morcov pe nume Kevin, pentru a rivaliza cu John Lewis.
În Australia, Aldi utilizează pe scară largă publicitatea televizată, cu anunțuri curente listate pe site-ul web australian. În schimb, în Belgia, reclamele tipărite, radio și televiziune au început să apară abia la sfârșitul anului 2017. Aceste reclame s-au bazat pe rezultatele testelor de gust în care produsele companiei au fost comparate cu produse de marcă cunoscute, evidențiind caracterul ridicat al Aldi. oferte de calitate.
Oferte Aldi in supermarket
Ciocolata Moser Roth
Moser-Roth este o marcă de ciocolată germană produsă de Storck pentru Aldi. Din iunie 2007, Storck produce ciocolată pentru Aldi la Moser-Roth GmbH, situată în cartierul berlinez Reinickendorf. Moser Roth este marca premium de ciocolată Aldi si a primit un premiu de la Societatea Agricolă Germană în 2007. Acest brand de ciocolata este cel mai cautat produs de ciocolaterie din magazine.Pe langa Moser Roth, in oferta Aldi de produse mai apar Ferrero Rocher, branza Mascarpone, fromage frais, chorizo chipolatas, choceur feinherb nuss, cheesburger dar si produse de curatenie si intretinere, Lenor, Cien, Ariel Pods.